CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, January 7, 2012

donut oh donut.

tetiba bgn hri ni ngidam nk makan donut. terus update status misi sabtuday ngidam donut. :D
then,ape lagi. mcm x biasa je. ehsan pakcik gugel dpt la buat donut yg x seberapa cantik mcm j.co @ big apple @ dunkin tp yang penting haku boley makan donut. tp donut dorang xde lubang2 donut aku ade. donut lubang2 lagi hebat. hehe. ok,dh grad nanti aku nk jadi toke jual kuih. kuih donut!

saje je nak share resepi. senang sebab guna sukatan sudu dan cawan. ini adunan untuk orang bujang la.
oke :
2 sudu kecil yis (mauripan) + air suam 1/2 cawan + 2 sudu gula. then kacau bagi sebati sume tu letak tepi dulu.
benda-benda kering aku guna 2 cawan tepung gandum + secubit baking powder + 2 sudu susu tepung + 2 sudu planta. then gaul pahtu tambah air yis td. air tu aku letak sikit-sikit sebab takut doh jadi lembik if letak sume air sekaligus. then biar doh selama 15minit selepas sebati. lepas tu dah boleh start buat bulat-bulat. lubang tengah tu aku buat guna tudung air mineral. tekap tudung atas doh kecik-kecik td. then,sedia untuk digoreng.

 siappppppppppppppp. :)












  • oh oh oh, lagi 15 hari. dupdapdupdap. baju x beli lagi,bunga telur + paper beg + gubahan sume x setel lagi. gulpppp

0 kata-kata mereka:

Post a Comment

|i follow|